Monday, August 6, 2012

berniaga

assalamualaikum

dah hari keberapa puasa ni ha? tudia la bz tak ingat dah sekarang

1st bz dengan nak pindah pejabat..siapala suka bab pindah-pindah ni kan..merenyahkan and memenatkan.. tambahan bulan puasa pualk..nasib baik la fyna sorang je puteri disitu..lain semua putera..so fyna buat kerja ringan-ringan je la..

and

harini telefon and internet ofis dah boleh guna! yeay! sebeblum ni dok tercongok atas kerusi mengadap kertas yang menimbun..meluat..nasib baik ada blackberry..boleh la jugak online

yang bestnya pejabat baru ni hanya 5 minit dari rumah so ada je peluang balik je rumah terus =D

pukul 4.30 habis waktu perjabat..terus balik rumah mandi and solat terus berdesup ke bazaar untuk berniaga! wah..syiok sangat


 =)


antara kueh fyna and family jual

buah melaka rm1 = 12 biji
badak berendam rm1 - 1 bungkus 
kueh cara rm1 - 4 bijik
makaroni bakaq rm1 - 1 ketoi 
tepung pelita rm1 - 3 biji 
puding belang rm1 - 4 potong
kueh jala rm1.50 - 4 keping roti and sebungkus kuah daging
aneka talam rm1 - 3 potong 

wah siap letak harga kan..kot-kot la ada yang nak datang beli =P


kiteorang tak pernah lagi lah bukak puasa di bazaar..mesti dekat rumah..baru selesa...after solat and tadarus..restkan badan tengok tv and terbongkang tido..pukul 4 nagun masak sahur..act ni 1st time fyna ambik alih tugas mak uintuk masak..nak belajar la kan..nanti nak masak untuk suami lak..eceh 

sometime fyna tak paham ada jugak yang memperlekehkan fyna and family cari duit dengan buat kueh..haish..manusia..dah rasa diri hebat lah sampai nak merendahkan orang lain di bulan puasa ni

sabar-sabar..

31 comments:

EnaAzhar said...

murahnyeee kuihh...kalaulah sye ddk kat sanakan....hari2 beli kuih kat kedai fyna....

Ety said...

Fyna. kita sama. Mak Ety pun berniaga kuih :)

Kita jgn fikirkan org, sbb Ety pun kadang2 tak faham yg dok perlekeh2 org. Setidak2 nya kita cari rezeki yg halal :)

O'gosh said...

murahnya kuih..nasib jauh..kalu x dah dtg serbu...sini mahal amat...pandai fyna masak...

Ezy Chiaki said...

kuih muih nmpk best!
terliur je tgok makaroni..
hehekk

seterawberry itam said...

salute la kt fyna..
rajin btl..
chaiy0ok2..^^

Aida Azryn said...

best giler dapat meniaga kat bazar ramadhan.. kan? :)

hafizudin said...

mimi!

♥nurul♥ said...

kak fyna,murahnya jual kuih tu.nk beli boleh?pos ke sbh.hihi :p

Mira Adzlia said...

wah...menarik nye kuih2 tu..hehe

Mira Kagimoto said...

yummy macaroni bakar >w< !
msty sedap :)

haz said...

wahh. murh2 la fyna jual kuih.. bgsnye kalau fyna jual kt tmpt haz. hari2 haz pg bli. hikhik xD

Sarah Harun said...

sedapnye kuih cara berlauk! hmm..jauh bebeno tmpt kak fyna berniaga. klu x dh g beli.hehe.

Cheida_Mymee said...

blik kg nnt nak singgah la bzar cri kdai fyna.. :)

cik chinta said...

selagi ad kudrat. ada bakat. bole cari rezki halal. teruskn aje

Syafiqah Hashim said...

manusia mana lah yang memperlekehkan pencarian sumber halal tu..masayaallah!
harga affordable semua kuih yg dijuall..nak pergi tp jauhhhh...apa2 pun goodluck kak fyna :)

nurhasnatulnabila said...

dpt duet lebih post nahhhhh as duet raya.. :)

MiSz fiFiEyQa said...

wah...akak buat sendiri ye kueh tu??nak rase..nak rase!!hehe
takpe kak..akak cari rezeki yg halal kan...biar je mulut2 orang yg memang tak boleh nak tutup tu.. =)

Nurul Mazni Sawal said...

org yg perlekehkan tu tak tau susahnye carik duit. sabar jer sis.. semoga berjya..

RazFiRa said...

best la berniaga!

siapa yg mengata tu biarkan saje :)

nuruashia said...

sys..org yg memperlekehkan sys n fmly jual dkt bazar tu xtaw betapa byk pahala org yg meyediakan n mmbekalkan mkanan kpd org yg berpuasa..semoga dorg sedar semua ni..be strong sys :) heheheh..kalo nuru dkt dah lme nuru g beli dkt gerai sys..bestttt nmpk makaroni bakaq tuuee =)

hanabunga said...

Wee bestnyaaa!! bazaar ni kat mana kak fyna? :)

MisS ERiyA said...

murah buah melaka . sini 4 biji seringit taU ,. lg kecik . . ishh fyna datang lah jB jual kat sini plak hehhe

azalia hjsalleh said...

x salah pun berniaga nk cari duit poket lebih..
janji kita ikhlas & jujur
jgn jd mcm segelintir peniaga.. time puasa ni la kaut untung dgn menipu org =((

murah gile kuih kak fyna jual !!
kat area rumah lya.. kuih jual rm3 bli 6.. spelah nk beli byk2 mcm tu =(

✿ pink velvet ✿ said...

wahhh~ bagusnyer dah praktis awai2 masak utk soq ... org ni dah kawen baru belajaq, jenuh letih gaq la, hahaha~~

IDA MANSOR / IENA MANSOR said...

mcm sedap je!! teringin i nk rasa kueh u buat tau!

biarlah kalau orng nk merendah-rendahkan orang lain..orng berniaga buat duit kot..buaknnya mengemis!

biarlah..mulut manusia mmg tak boleh nk tutup :')

safarinnhhyahaya said...

akak niaga kt area mn??

Ain SSB said...

Aww mesti kak fyna busy gila! But murahnya kuih yang akak & family jual! Ain dengar sekarang kuih2 kat bazaar sekarang banyak yang dah naik harga >.<

Semoga murah rezeki akak & keluarga sentiasa :)

SYiDa k@RiM said...

baju cantik²...
http://schanteqeboutique.blogspot.com/

Sabrina said...

kuih melaka rm1 12 biji??? murah gile! kat kl rm1 dapat 5 je... :(

iesya is Smile :) said...

sis fyna..sedapnya makaroni bakaq...

miss zee said...

Gila muraaaahhhh. Sini jangan harap nak dapat harga durian runtuh macam tu.