Wednesday, April 11, 2012

wednesday's quick tips : celah kelangkang hitam

assalamualaikum

masaalah ni memang amat merisaukan bagi perempuan dan lelaki..hitam? tak lawa la..comot je nampak kan? mesti benci tengok..tambah kalau dah nak kawin..mesti malu kan nanti? haaaaa

tapi 

dah sabun banyak kali..tonyoh-tonyoh sampai jadi merah..tak jugak luntur si hitam itu..hmmm

nak guna petua orang-orang tua..rajin 2,3 hari je..lepas tu malas balik..betol tak?

tak payah susah hati..

guna produk ni..murah..selamat berkesan..

tonyoh-tonyoh tempat tu tiap-tiap hari..insyallah dalam masa seminggu akan nampak cerah kat kawasan tersebut..

ia jugak buat kawan tu lembut dah licin

jangan risau..tonyoh kuat-kuat pon kulit tak akan merengsa sebab texture dia halus sangat..ok?

boleh jugak tonyoh2 di celah-celah kawasan yang lain

=)



19 comments:

Malya said...

tak hakis kulit ke kak fyna?

Cik Nuries said...

wahh..kna cari nih..hehe thankss sis.=)

fyna said...

malya : tak sayang..sebab ni lulur+scrub..kalau scrub saja kasar..ni lembut je

elianto2323 said...

mmg btl Sis. nsb kita ade scrub ni.hehe

Anonymous said...

memang berkesan eh kak fyna?

ZYASH said...

hehehe, tergelak jap bace kelangkang tu. Bukan kelengkang?? Ish...pening2...hehehe..jap nak terjah kulit selembut bayi tu....

miamiee love said...

kalau letak kt ketiak...boleh jadi putih ke..hehe

Anonymous said...

kak mcmn cara penggunaan lulur ni.. nak basah kn badan dlu ke x? time gna tu nk gosok2 seluruh badan yaa

ReeneeRaaid said...

thanks for sharing :)

fyna said...

zyash : kl memang ckp kelengkang..sini kedah panggil kelangkang syg..hehe rasa pelik nk tulis kelengkang hehe sebab tak biasa guna

miamiee : boleh syg

annon : tak..lumur dulu time kulit tengah kering

Cik Yatt said...

sis..tQ tok info nie... trtnye2 gak act... so skrg da tau..bole try..thanks....

~Fara~ said...

tq 4 sharing fyna.. =)

lisa said...

lulur ni ada tiruan tak sis?
interested lah :)

khairul akmal bin azman said...

nice info cik adik!

cayunkmila said...

nak beli kat mana?
#your silent reader#

best baca blog awak .. :)

kema said...

kema pun guna lulur tuh..gosok satu badan..wangiii je...best~

hahafyza said...

huhu sangat berguna tip nie . sis fyna nak tnye boleh tak ? hihhi ~

kulit muka saye kan sangat sensitif bnyk bintik hitam , jerawat dan gelap . tak boleh pakai produk mcm2 . sekrang sye pakai safi perfect 10 . tapi muka tetap sme . tak cerah pun , ade lagi jerawat and bintik hitam sedih nyerr . ade ape2 tip tak ? hehe ;)soryy kak tnye mcm2 plak :D

celoteh ghades qidal said...

kak fyna,ada jual online x?sy carik kat kedai xdek jual la jenama ni

Anonymous said...

Boleh dapatkan di instagram @naturesecrethio :)