Tuesday, April 5, 2011

message ringkas dari mak

assalamualaikum



tadi masa minum petang di luar rumah..emak ada nasihat fyna 

kita perempuan kena cari lelaki yang nak dekat kita, bukan kita yang nak dekat laki tu..tak hensem pun tak apa sebab kalau hensem dok perasan dia hensem kita yang terpaksa dok jaga dia..pilih lelaki yang betol-betol nak dekat kita sebab bila dah dapat, dia akan jaga kita and sayang kita betol-betol

tengok lah apa yang jadi sekarang..sayang sangat dekat lelaki sampai sangup kena pukul, maki-maki..tetap stay sebab sayang..jangan jadi macam tu

1 lagi, along tak boleh berhenti kerja..sikit ka banyak ka gaji kita tu tetap duit kita sendiri..tak kisahlah kalau dah berkahwin pon and dia baik sangat pun..tu duit dia..mungkin along tak paham lagi.tapi bila dah kahwin nanti baru along tau nanti


haaaa...ni bila along nak kahwin? 

erk?


end

15 comments:

Anisah Syahirah Ramlan said...

yeahh~~
ble fyna mahu kawen?
sdh 26/27kn?
bgs persoalan mak fyna tu. hehe

Aisya J said...

Sama macam mama saya pesan jugak! :)

nur anis said...

sangat setuju..!! ayah saya pun pesan jangan berhenti kerja.. bahaya.. kita takkan tau apa akan jadi masa depan.. bila ada duit sendiri, kehidupan kita lebih terjamin.. :)

Halusinasi said...

ha...bila nk kahwin ni?

erra syahira said...

btol2..cri lelaki yg syg kt kita..biaq dia yg jeles ngn kita bukan kite yg jeles ngn dia..

zuk zuhaiza said...

sama...
mak kita pun pernah cakap pernah cakap benda yg sama.dan kita takkan lupe.

'cari lelaki yg sayang kita melebihi syg kita kat dia.tak hensem pun takpe.kita tak sayang dia pun takpe.asal dia sayang kita.
kalau dia kurang hensem dia takkan cari perempuan lain.sebab sayang kita.'

ngeh3

zuk zuhaiza said...

sama...
mak kita pun pernah cakap pernah cakap benda yg sama.dan kita takkan lupe.

'cari lelaki yg sayang kita melebihi syg kita kat dia.tak hensem pun takpe.kita tak sayang dia pun takpe.asal dia sayang kita.
kalau dia kurang hensem dia takkan cari perempuan lain.sebab sayang kita.'

ngeh3

ardinihumaira said...

jawap la kat mak.. esok mak. heehehe :D

O'gosh said...

ha...bila? bila? jawab..jangan x jawab...hehe

nafisah said...

afy di sini! hee :D,
erm, btul gak kate mak k.fyna tu
kiter ene prefer bdk laki yg btul2 suke kte,
kte tak prlu cri cinta, biar cinta cri kite,,, hehe tak gitu?

c.u.m.i said...

betol kate mak kak fyna tu..
memang semuanye ade kebenaran... hehe... :)

Cik Yatt said...

kawen jmput kite kak..hihi

Nadzirah said...

setuju dengan kata-kata mak sis fyna yg paragraph 1 tuh. cari org yang sayang kita. ramaidah yang cakap mcm tuh. myb sebab pmpn senang nak sayang org, tp kalau lelaki, dye susah nak terima paksaan. lagi2 bab perasaan. kot? hehe

Izyan Masri said...

GOJES YOU :D

Aisya Rahim said...

hee.nasihat yg sama selalu dgr from my mom :D