Thursday, January 6, 2011

lepas makan kentut put put

assalamualaikum

i penah dengar ada orang cakap kalau makan menatang ni akan asyik kentut je..betol ke?
i selalu tengok sin chan makan je..ni kan fav dia..haha tambah dia suka tunjuk bontot gebu dia tu..haha


semalam i makan benda ni la.ubi keledek bakar! sedap gila!
selalunya orang buat unggun api then bakar ubi ni kan? tapi zaman 2011 ni gunalah teknologi yang ada
mak i bakar ubi ni dengan oven aje! haha mak kata kalau bakar cara orang dulu-dulu dengan asapnye..habuknya..aish! renyah! 

btol jugak kan?

tau tak banyak khasiat ubi ni tau

Parutan ubi kentang yang ditepekkan pada bahagian mata mampu menghilangkan bulatan hitam pada mata!

dan sekiranya dicampur bersama krim putar boleh melambatkan berlaku kedut-kedut di muka!

Ubi kentang lecek (tanpa mentega) boleh memutihkan dan melembutkan tangan.

=D

3 comments:

taqiyue said...

wah baka ubi dgn oven..nk try lah.haha!

fyna said...

@taqiyue haha try jgn xtry

armouris said...

lagi info tentang kentut di SIHAT SELALU - Soal Jawab Tentang Kentut