Saturday, January 15, 2011

Curtis Stone punya resepi menjadi!

assalamualaikum

im a big fans of TAKE HOME CHEF..chef dia CURTIN STONE hensem!



resepi dia memang simple.. plus dia memang chef yang glemer..

dulu i suka Jamie Oliver..tapi siapa yang penah tengok jamie masak..haha..tau la dia macam mana =P


haritu i tengok Take Home Chef..Curtis buat cupcake!

so i pon try lah

menjadi! wah!
selalunya orang cakap resepi orang putih ni tak berape nak sesuai untuk asia..tapi bila menjadi...melompatlah! heeeee




i tak terbuat icing...saja nak test kek dulu

tapi i rasa ni bukan cupcake..tapi brownies lah!

tak apa..asalkan sedap..

thanks curtis! and my mom yang tolong i..hehe

adik i suruh letak icing warna warni..i ni geli sikit nak makan icing warna warni =.=

neway bukan i tak suka resepi orang melayu buat
tapi
resepi orang putih buat lagi ringkas
betol tak?

=D



6 comments:

zacky ~786~ said...

emm..menarik... suke cakecup.. wahh...

sugar2 kapas strawberry said...

eh..share2 la resipe sini.hihi.mana tahu brownies leh bg kat secret admire kn.heheh

zacky ~786~ said...

suke cupcakes.. sedap yerr..
teringin fak nk wat... p xde peralatan dan bahan yg secukupnyer.. huhu. .insyaallah .. suatu hari nanti kot

fyna said...

@zacky ~786~ suke? i ak berapa suka =P

fyna said...

@sugar2 kapas strawberry hehe recepi dekat tenet you..cari cupcake take home chef..terus kuar resepi

fyna said...

@zacky ~786~ ala..senang2 beli je kat kedai =P